Regulamin Szkoły Doktorskiej Nauk o Zwierzętach i Bezpieczeństwie Żywności
§1.
- Regulamin Szkoły Doktorskiej Nauk o Zwierzętach i Bezpieczeństwie Żywności, zwanej dalej „Szkołą”, określa tryb i organizację kształcenia w Szkole Doktorskiej w obszarze Nauk
o Zwierzętach i Bezpieczeństwie Żywności oraz związane z tym prawa i obowiązki doktorantów. - Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
- Regulaminie - należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin,
- Szkole - należy przez to rozumieć Szkołę Doktorską Nauk o Zwierzętach
i Bezpieczeństwie Żywności, - Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668 ze zm.),
- Doktorancie - należy przez to rozumieć osobę odbywającą kształcenie w Szkole Doktorskiej
w obszarze Nauk o Zwierzętach i Bezpieczeństwie Żywności, jako młody naukowiec w rozumieniu art. 360 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U.
z 2018 r., poz. 1668 ze zm.), - IGBZ PAN – należy przez to rozumieć Instytut Genetyki i Biotechnologii Zwierząt Polskiej Akademii Nauk w Jastrzębcu,
- PIWET-PIB – należy przez to rozumieć Państwowy Instytut Weterynaryjny - Państwowy Instytut Badawczy w Puławach,
- Partnerze Konsorcjum - należy przez to rozumieć Instytut Genetyki i Biotechnologii Zwierząt Polskiej Akademii Nauk w Jastrzębcu i Państwowy Instytut Weterynaryjny - Państwowy Instytut Badawczy w Puławach, będących Partnerami Konsorcjum powołanego do utworzenia i prowadzenia Szkoły Doktorskiej Nauk o Zwierzętach i Bezpieczeństwie Żywności,
- Liderze – należy przez to rozmieć Jednostkę Koordynującą Szkołę Doktorską Nauk
o Zwierzętach i Bezpieczeństwie Żywności, tj. Instytut Genetyki i Biotechnologii Zwierząt Polskiej Akademii Nauk w Jastrzębcu, - Radzie Naukowej - należy przez to rozumieć Radę Naukową Partnera Konsorcjum,
- Kierowniku Szkoły Doktorskiej – należy przez to rozumieć Kierownika Szkoły Doktorskiej Lidera.
- Zasady rekrutacji do Szkoły określają samodzielnie Rady Naukowe Partnerów Konsorcjum
w uchwałach. - Program kształcenia w Szkole ustalają samodzielnie Rady Naukowe Partnerów Konsorcjum
w uchwałach po zasięgnięciu opinii Samorządu Doktorantów.
§2.
- Zadaniem Szkoły jest kształcenie doktorantów w dyscyplinach: (1) zootechnika i rybactwo i (2) weterynaria, w celu przygotowania do uzyskania stopnia naukowego doktora oraz organizacja procesu rekrutacji i procesu kształcenia jej uczestników.
- Kształcenie w Szkole prowadzone jest w trybie stacjonarnym.
- Kształcenie w Szkole jest bezpłatne.
- Kształcenie w Szkole trwa 4 (cztery) lata.
- Program kształcenia w Szkole wraz z określeniem liczby godzin zajęć obowiązkowych
i fakultatywnych oraz liczby obowiązkowych egzaminów i zaliczeń uchwala Rada Naukowa Partnera Konsorcjum. - Program kształcenia w Szkole powinien być przygotowany w terminie uwzględniającym jego udostępnienie przez Parterów Konsorcjum nie później niż 5 miesięcy przez rozpoczęciem rekrutacji.
- Program kształcenia obejmuje w Szkole:
- zajęcia obowiązkowe (135 h, 14 ETCS),
- zajęcia fakultatywne (22 ECTS),
- seminaria naukowe (60 h, 4 ECTS),
- zajęcia pozaspecjalizacyjne (20 ECTS).
- Zaliczenie lub egzamin odbywa się w formie pisemnej, ustnej lub praktycznej.
- Do oceny zaliczeń i egzaminów stosuje się następującą skalę:
- bardzo dobra (5.0),
- dobra plus (4.5),
- dobra (4.0),
- dostateczna plus (3.5),
- dostateczna (3.0),
- niedostateczna (2.0).
- Egzaminy i zaliczenia podlegają wpisowi do indeksu doktoranta.
- Okresem zaliczeniowym jest rok akademicki, który trwa od dnia 1 października do dnia 30 września następnego roku kalendarzowego i dzieli się na 2 semestry.
- Szkołą w przypadku każdego Partnera Konsorcjum kieruje Kierownik Szkoły Doktorskiej u danego Partnera Konsorcjum.
- Kierownik Szkoły Doktorskiej u danego Partnera Konsorcjum powołany jest przez właściwego Dyrektora Partnera Konsorcjum, po zaopiniowaniu przez Radę Naukową, spośród osób posiadających co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego, zatrudnionych w Instytucie w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Okres sprawowania funkcji Kierownika Szkoły Doktorskiej u danego Partnera trwa nie dłużej, niż 6 lat.
- Po zakończeniu kształcenia w każdym roku akademickim, Kierownik Szkoły Doktorskiej Partnera Konsorcjum sporządza sprawozdanie z jej działalności, przekazuje je Kierownikowi Szkoły Doktorskiej, który sporządza sprawozdanie ogólne i przedstawia je Dyrektorowi Szkoły Doktorskiej Lidera.
§3.
- Do zadań Kierownika Szkoły Doktorskiej Partnera Konsorcjum należy w szczególności:
- nadzór nad funkcjonowaniem Szkoły, w tym prawidłowością i jakością realizacji procesu kształcenia w danej dyscyplinie naukowej oraz opieki naukowej i sposobem przeprowadzania oceny śródokresowej;
- zapewnianie warunków do prowadzenia kształcenia w Szkole w danej dyscyplinie naukowej;
- zapewnianie warunków do prowadzenia działalności naukowej, obejmującej badania naukowe i prace rozwojowe;
- dbałość o sprawy socjalno-bytowe doktorantów;
- podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach dotyczących Szkoły, niezastrzeżonych do kompetencji organów Partnera Konsorcjum;
- występowanie do właściwych organów Partnera Konsorcjum z wnioskami we wszystkich sprawach dotyczących Szkoły;
- wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami prawa, postanowieniami statutu oraz uchwałami i zarządzeniami organów Partnera Konsorcjum;
- rozpatrywanie zastrzeżeń doktorantów we wszystkich sprawach dotyczących Szkoły, niezastrzeżonych do kompetencji organów Partnera Konsorcjum;
- rozstrzyganie w sprawie zaliczenia poszczególnych lat kształcenia w Szkole, w tym w sprawie przeniesienia wymagań programowych na następny rok;
- wyrażanie zgody na odbywanie przez doktorantów staży i prowadzenie badań w instytucjach naukowych poza Partnerem Konsorcjum, w tym wspieranie aktywności grantowej oraz mobilności krajowej i międzynarodowej doktorantów;
- opracowanie Regulaminu Szkoły Doktorskiej;
- opracowywanie szczegółowych zasad i konkursowego trybu rekrutacji do szkoły doktorskiej,
- w tym terminarz postępowania kwalifikacyjnego i warunki do jego dopuszczenia oraz kryteria
- i liczbę możliwych do uzyskania punktów za poszczególne elementy postępowania rekrutacyjnego;
- współpraca z Radą Naukową w zakresie wyznaczania promotora, promotorów lub promotora pomocniczego;
- współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym Partnera Konsorcjum w zakresie kształcenia doktorantów;
- przygotowywanie sprawozdania rocznego z działalności Szkoły u Partnera Konsorcjum, które przekazywane jest Kierownikowi Szkoły Doktorskiej Lidera;
- nadzór nad gromadzeniem dokumentacji przebiegu kształcenia w Szkole u Partnera Konsorcjum;
- na wniosek doktoranta przedłużanie okresu odbywania kształcenia w Szkole u Partnera Konsorcjum na zasadach przewidzianych w przepisach szczególnych;
- współpraca z Samorządem Doktorantów;
- wspieranie aktywności grantowej oraz mobilności krajowej i międzynarodowej doktorantów.
- Do zadań Kierownika Szkoły Doktorskiej Lidera należy ponadto:
- przygotowywanie sprawozdania rocznego ogólnego z działalności Szkoły wraz ze sprawozdaniem finansowym, które składane jest Dyrektorowi Lidera do końca listopada każdego roku kalendarzowego za poprzedni rok akademicki;
- przygotowywanie raportu samooceny w językach polskim i angielskim na potrzeby ewaluacji jakości kształcenia;
- nadzór nad prawidłowym, rzetelnym i terminowym wprowadzaniem, aktualizowaniem, archiwizowaniem oraz usuwaniem danych w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce „POL-on”.
- Kierownik Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum w sprawach dotyczących Szkoły i doktorantów współpracuje z właściwymi Radami Naukowymi.
§4.
- W Szkole Doktorskiej działa Rada Naukowa Szkoły Doktorskiej jako podmiot kolegialny, opiniodawczy i doradczy Kierownika Szkoły Doktorskiej.
- Do zadań Rady Naukowej Szkoły Doktorskiej należy w szczególności:
- opiniowanie Regulaminu Szkoły Doktorskiej;
- opiniowanie szczegółowych zasad i konkursowego trybu rekrutacji na poszczególne ścieżki kształcenia, w tym terminarz postępowania kwalifikacyjnego i warunki do jego dopuszczenia oraz kryteria i liczbę możliwych do uzyskania punktów za poszczególne elementy postępowania rekrutacyjnego;
- opiniowanie programu kształcenia w Szkole Doktorskiej;
- opiniowanie raportu samooceny na potrzeby ewaluacji jakości kształcenia w Szkole Doktorskiej;
- opiniowanie sprawozdania rocznego z działalności Szkoły Doktorskiej wraz ze sprawozdaniem finansowym;
- nawiązywanie współpracy pomiędzy Szkołą Doktorską, a instytucjami zewnętrznymi na płaszczyźnie naukowej i dydaktycznej.
- W skład Rady wchodzą: 1) Kierownik Szkoły Doktorskiej, 2) po dwóch przedstawicieli każdej z dyscyplin nauczanych w Szkole Doktorskiej, posiadających minimum stopień doktora habilitowanego, wskazanych przez właściwych Partnerów Konsorcjum, 3) przedstawiciel Samorządu Doktorantów.
- Rada Naukowa Szkoły Doktorskiej w terminie do trzech miesięcy od rozpoczęcia kadencji uchwala regulamin Rady Naukowej Szkoły Doktorskiej i przekazuje go do zatwierdzenia Kierownikowi Szkoły Doktorskiej.
§5.
Doktorant Szkoły ma prawo do:
- posiadania legitymacji doktoranta;
- otrzymywania stypendium doktoranckiego, pod warunkiem, że nie posiada stopnia doktora, którego łączny okres otrzymywania w Szkole nie może przekroczyć 4 lat. Wysokość stypendium doktoranckiego może być uzależniona od osiągnięć doktoranta;
- przerw wypoczynkowych w wymiarze nieprzekraczającym 8 tygodni w roku; terminy przerw wypoczynkowych w danym roku akademickim uzgadniane są z Kierownikiem Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum;
- zawieszenia kształcenia na okres odpowiadający czasowi trwania urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu ojcowskiego oraz urlopu rodzicielskiego, określonych w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. 1974 Nr 24 poz. 141 ze zm.);
- przerw w odbywaniu kształcenia w razie czasowej niezdolności do odbywania tego kształcenia spowodowanej chorobą, sprawowania osobistej opieki nad chorym członkiem rodziny, sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem do czwartego roku życia lub dzieckiem
o orzeczonej niepełnosprawności - łącznie nie dłużej, niż rok; - przedłużenia terminu złożenia rozprawy doktorskiej, w uzasadnionych przypadkach, w szczególności niezależnych od doktoranta, nie dłużej jednak niż o 2 lata;
- składania wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w stosunku do wydanych decyzji administracyjnych;
- zrzeszania się w organizacjach lub stowarzyszeniach doktorantów;
- opieki naukowej promotora lub promotorów w zakresie przygotowania rozprawy doktorskiej;
- zmiany promotora lub promotorów w uzasadnionych przypadkach;
- korzystania z laboratoriów, sprzętu i aparatury naukowo-badawczej oraz ze zbiorów bibliotecznych i zasobów informatycznych w zakresie niezbędnym do realizacji programu kształcenia, indywidualnego planu badawczego i przygotowania rozprawy doktorskiej, na zasadach ustalonych w odrębnych przepisach;
- objęcia ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w czasie prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym laboratoryjnych, na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
- realizowania, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, części kształcenia poza Instytutem, na zasadzie oddelegowania;
- wsparcia w przygotowywaniu wniosków grantowych;
- odbywania staży naukowych, po uzyskaniu pozytywnej opinii promotora i za zgodą Kierownika Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum; czas odbywania stażu wlicza się do okresu studiów;
- ubiegania się o kredyt studencki na zasadach określonych w Ustawie;
- ubiegania się o przyznanie stypendium przez jednostkę samorządu terytorialnego albo osobę fizyczną lub osobę prawną niebędącą państwową ani samorządową osobą prawną;
- uczestniczenia w pracach naukowo-badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych realizowanych w Instytucie, w zakresie uzgodnionym z promotorem;
- ubiegania się odpłatne zakwaterowanie w domu studenckim w czasie trwania kształcenia w Szkole, o ile Szkoła posiada dom studencki.
§6.
Do obowiązków Doktoranta Szkoły należy:
- udział w zajęciach wynikających z programu kształcenia w Szkole Doktorskiej;
- opracowanie indywidualnego planu badawczego, w uzgodnieniu z promotorem lub promotorami i przedstawienie go Kierownikowi Szkoły w terminie 12 miesięcy od rozpoczęcia kształcenia w Szkole;
- sumienna i rzetelna realizacja programu kształcenia oraz indywidualnego planu badawczego;
- zdawanie wyznaczonych programem kształcenia egzaminów i zaliczeń;
- prowadzenie badań naukowych i składanie sprawozdań z ich przebiegu;
- składanie sprawozdania rocznego wraz z opinią promotora lub promotorów z przebiegu realizacji programu kształcenia oraz z rezultatów i postępów prac ujętych w indywidualnym planie badawczym;
- składania oświadczenia, na potrzeby ewaluacji jakości działalności naukowej, upoważniającego Instytut do wykazania osiągnięć naukowych w ramach dyscypliny, w której przygotowywana jest rozprawa doktorska;
- uczestniczenie w realizacji prac badawczych i badawczo-rozwojowych prowadzonych
u Partnera Konsorcjum w zakresie i wymiarze czasu uzgodnionym z promotorem lub promotorem i promotorem pomocniczym; - założenia indywidualnego konta w Systemie Polskiej Bibliografii Naukowej (PBN) oraz jego powiązanie z kontem Systemu ORCID - w terminie 30 dni od rozpoczęcia kształcenia w Szkole;
- sprawozdawania danych i informacji raportowanych przez Lidera do Zintegrowanego Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce „POL-on”;
- postępowanie zgodnie ze złożonym ślubowaniem oraz zgodnie z Kodeksem Etyki Pracownika Naukowego PAN;
- przestrzeganie postanowień niniejszego Regulaminu oraz innych regulaminów obowiązujących u Partnera Konsorcjum;
- przestrzegania zasad i przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;
- prowadzenie indeksu doktoranta;
- uczestniczenie w życiu naukowym Partnera Konsorcjum, w tym w seminariach instytutowych
i zakładowych; - wykonywanie prac organizacyjnych na rzecz Instytutu w zakresie określonym przez Kierownika Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum w porozumieniu z promotorem lub promotorem
i promotorem pomocniczym; - odbywanie podróży służbowych w sprawach podyktowanych potrzebami Partnera Konsorcjum;
- bezzwłocznego powiadomienia Kierownika Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum
o zmianie nazwiska i adresu, a także o zmianie innych wymaganych przez Partnera Konsorcjum danych; - dostarczania do Partnera Konsorcjum zwolnień lekarskich, informacji o urlopie macierzyńskim oraz przerwach wypoczynkowych w terminie do 7 dni roboczych od daty rozpoczęcia urlopu lub zwolnienia, po uprzednim powiadomieniu Kierownika Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum;
- składania zaświadczeń dotyczących szkolenia BHP oraz okresowych badań lekarskich oraz badań epidemiologicznych;
- zawarcie umowy o kształcenie w Szkole.
§7.
- Prawa i obowiązki doktoranta wygasają, z dniem:
- złożenia rozprawy doktorskiej, z zastrzeżeniem przedłużenia terminu złożenia rozprawy doktorskiej;
- uprawomocnienia się decyzji o skreśleniu z listy doktorantów.
- Doktorant Szkoły zostaje skreślony z listy doktorantów, jeżeli:
- uzyska negatywną ocenę śródokresową;
- nie złoży rozprawy doktorskiej w terminie określonym w indywidualnym planie badawczym;
- zrezygnuje z kształcenia w Szkole.
- Doktorant może być skreślony z listy doktorantów, jeżeli:
- wykazuje niezadowalający postęp w przygotowaniu rozprawy doktorskiej;
- nie postępuje zgodnie z Regulaminem Szkoły;
- nie realizuje programu kształcenia i indywidualnego planu badawczego, w tym nie wykazuje dostatecznych postępów w pracy naukowej i nie zdaje egzaminów i zaliczeń
w terminach przewidzianych w Programie Kształcenia, nie wykonuje określonych
z promotorem lub promotorem i promotorem pomocniczym etapów pracy doktorskiej.
- W razie długotrwałej choroby, inwalidztwa lub stwierdzenia przez lekarza medycyny pracy przeciwwskazań do kontynuowania kształcenia w Szkole, następuje skreślenie z listy Doktorantów.
- Decyzję o skreśleniu z listy doktorantów podejmuje Kierownik Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum. Decyzja doręczana jest niezwłocznie. Od decyzji przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
- Doktorant za naruszenie przepisów prawa lub przepisów obowiązujących u Partnera Konsorcjum oraz za czyny uchybiające godności doktoranta Szkoły podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej.
- Komisja dyscyplinarna dla doktorantów i Odwoławcza komisja dyscyplinarna dla doktorantów liczą po 3 członków.
- Dwóch członków Komisji dyscyplinarnej dla doktorantów oraz dwóch członków Odwoławczej komisji dyscyplinarnej dla doktorantów, będących pracownikami naukowymi, powołuje Kierownik Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum, wskazując jednocześnie osobę Przewodniczącego.
- Trzeciego członka Komisji dyscyplinarnej dla doktorantów oraz trzeciego członka Odwoławczej komisji dyscyplinarnej dla doktorantów, wybierają doktoranci w głosowaniu tajnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy uprawnionych.
§8.
- Doktoranci Szkoły tworzą Samorząd Doktorantów.
- Zasady wyborów i skład Samorządu reguluje Regulamin Samorządu Doktorantów zatwierdzony przez Kierownika Szkoły Doktorskiej.
- Samorząd Doktorantów jest wyłącznym reprezentantem ogółu Doktorantów.
- Samorząd Doktorantów ma prawo do występowania z wnioskami do Kierownika Szkoły Doktorskiej oraz władz Partnera Konsorcjum w sprawach związanych z odbywaniem kształcenia w Szkole.
- Samorząd Doktorantów opiniuje Program Kształcenia w Szkole Doktorskiej w terminie 7 dni od dnia przedłożenia projektu Programu Kształcenia przez Kierownika Szkoły Doktorskiej.
- Samorząd Doktorantów uzgadnia z Radą Naukową Partnera Konsorcjum Regulamin Szkoły Doktorskiej.
§9.
- Opieka naukowa nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej jest sprawowana przez:
- promotora lub promotorów, albo
- promotora i promotora pomocniczego.
- Promotorem może być pracownik naukowy zatrudniony u Partnera Konsorcjum, posiadający:
- stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł naukowy profesora albo
- osoba nieposiadająca stopnia doktora habilitowanego lub tytułu profesora, która jest pracownikiem zagranicznej uczelni lub instytucji naukowej, jeżeli właściwa Rada Naukowa uzna, że osoba ta posiada znaczące osiągnięcia w zakresie zagadnień naukowych, których dotyczy rozprawa doktorska.
3. Promotorem pomocniczym może być pracownik naukowy posiadający stopień naukowy doktora.
§10.
Promotorem nie może zostać osoba, która w okresie ostatnich 5 lat:
- była promotorem czterech doktorantów, którzy zostali skreśleni z listy doktorantów z powodu negatywnego wyniku oceny śródokresowej, lub
- sprawowała opiekę nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej przez co najmniej dwie osoby ubiegające się o stopień doktora, które nie uzyskały pozytywnych recenzji od co najmniej 2 recenzentów.
§11.
- W terminie trzech miesięcy od dnia podjęcia kształcenia doktorantowi Rada Naukowa wyznacza promotora, promotorów lub promotora pomocniczego.
- Doktorant może w terminie 30 dni od dnia podjęcia kształcenia wystąpić do właściwej Rady Naukowej z wnioskiem o wyznaczenie promotora, promotorów lub promotora pomocniczego, zawierającym:
- propozycję osób do pełnienia funkcji promotora, promotorów lub promotora pomocniczego;
- zgodę na objęcie funkcji promotora;
- uzasadnienie.
- Doktorant składa wniosek, o którym mowa ust. 2 do właściwego Dyrektora Partnera Konsorcjum, który wyraża opinię w tej sprawie.
- W uzasadnionych przypadkach doktorant może wystąpić do Rady Naukowej z wnioskiem o zmianę promotora, promotorów lub promotora pomocniczego.
- Doktorant składa wniosek, o którym mowa ust. 4 wraz z uzasadnieniem do właściwego Dyrektora Partnera Konsorcjum, który wyraża opinię w tej sprawie.
§12.
- Do podstawowych obowiązków promotora należy:
- sprawowanie bezpośredniej opieki naukowej nad doktorantem;
- uzgadnianie wraz z doktorantem indywidualnego planu badawczego oraz wspieranie doktoranta w jego realizacji;
- zapewnienie regularnych konsultacji oraz ocena postępów naukowych doktoranta;
- wspieranie doktoranta w pracy badawczej;
- zapewnienie doktorantowi pomocy w przygotowaniu grantów badawczych;
- dbanie o zapewnienie środków finansowych na realizację przez doktoranta pracy badawczej;
- monitorowanie postępów doktoranta w przygotowaniu rozprawy doktorskiej;
- nadzorowanie i potwierdzenie odbytej przez doktoranta praktyki zawodowej, poprzez dokonanie jej oceny;
- opiniowanie wniosków doktoranta związanych z odbywanym kształceniem;
- informowanie Dyrektora Partnera Konsorcjum i Kierownika Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum o trudnościach mających wpływ na realizację indywidualnego planu badawczego doktoranta.
- Promotor pomocniczy sprawuje funkcję pomocniczą:
- w przygotowaniu i realizacji indywidualnego planu badawczego, w tym opiniuje indywidualny plan badawczy;
- w procesie planowania badań, ich realizacji oraz analizy ich wyników.
- Funkcję promotora można sprawować, maksymalnie, wobec czterech doktorantów będących przed oceną śródokresową, a łącznie wobec sześciu doktorantów, w tym samym okresie.
- W terminie 3 (trzech) miesięcy od dnia wyznaczenia promotora doktorant i promotor uzgadniają wzajemne prawa i obowiązki, których zobowiązują się przestrzegać. Zobowiązania te dotyczą zasad realizacji doktoratu, współpracy pomiędzy doktorantem a promotorem i zawierają
w szczególności:- indywidualny plan badawczy wraz z planowanym terminem obrony;
- czas jaki promotor zobowiązuje się poświęcać na spotkania z doktorantem;
- obowiązki doktoranta względem promotora i Partnera Konsorcjum;
- miejsce wykonywania pracy przez doktoranta;
- częstotliwość raportowania promotorowi postępów pracy doktoranta;
- wykorzystanie zasobów Instytutu w procesie badawczym;
- inne zobowiązania promotora wobec doktoranta, niezbędne do realizacji planu badawczego.
- W przypadku wyznaczenia promotora pomocniczego indywidualny plan badawczy jest składany po zaopiniowaniu przez tego promotora.
§13.
- Ocena śródokresowa jest przeprowadzana w trakcie czwartego semestru okresu kształcenia
w Szkole. - Ocenie śródokresowej podlega realizacja indywidualnego planu badawczego przez doktoranta,
szczególności terminowość i jakość wykonywania zadań wynikających z harmonogramu przygotowania rozprawy doktorskiej. - Ocena śródokresowa jest przeprowadzana przez Komisję oceny śródokresowej u Partnera Konsorcjum, zwanej dalej „Komisją”, w skład której wchodzą trzy osoby, w tym co najmniej jedna osoba posiadająca stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora w dyscyplinie, w której przygotowywana jest rozprawa doktorska, zatrudniona poza Partnerem Konsorcjum.
- Komisję powołuje Rada Naukowa Partnera Konsorcjum. Promotor i promotor pomocniczy nie mogą być członkami Komisji.
- Ocena śródokresowa odbywa się przed Komisją, w formie autoreferatu doktoranta w przedmiocie postępu prac nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej oraz dyskusji, w trakcie której doktorantowi zadawane są pytania.
- Ocena śródokresowa kończy się wynikiem pozytywnym albo negatywnym.
- W przypadku oceny śródokresowej z wynikiem negatywnym Doktorantowi przysługuje, w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania, prawo do złożenia wniosku do Dyrektora Partnera Konsorcjum
o powołanie drugiej Komisji, celem ponownego rozpatrzenia sprawy realizacji przez doktoranta indywidualnego planu badawczego. Wniosek w tej sprawie musi zawierać uzasadnienie. W razie wyrażenia zgody Dyrektor Partnera Konsorcjum ustala skład drugiej Komisji. - Ustalenia drugiej Komisji co do oceny śródokresowej, są ostateczne, a jej wynik, wraz
z uzasadnieniem jest jawny. - Protokół z posiedzenia Komisji oceny śródokresowej i drugiej Komisji oceny śródokresowej są przekazywane Kierownikowi Szkoły Doktorskiej u Partnera Konsorcjum, który z kolei przekazuje je do Kierownika Szkoły Doktorskiej Lidera.
- Kierownik Szkoły Doktorskiej Lidera przygotowuje protokół zbiorczy oceny śródokresowej na podstawie protokołów posiedzeń Komisji oceny śródokresowej.
§14.
- Kształcenie w Szkole rozpoczyna się w dniu 1 października 2020 r. i trwa do dnia 30 września 2027 r.
- Harmonogram rekrutacji ustala Dyrektor Partnera Konsorcjum pełniącego funkcję Lidera i podaje do wiadomości co roku do dnia 31 lipca.
- Zasady Rekrutacji oraz harmonogram rekrutacji i terminy rekrutacji uzupełniającej podawane są do wiadomości publicznej w drodze ich ogłoszenia na stronach: www.igbzpan.pl
i www.piwet.pulawy.pl. Mogą być także podane do wiadomości publicznej przy wykorzystaniu innych środków przekazu.
§15.
- W zakresie nieuregulowanym do Szkoły Doktorskiej zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1669) oraz ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668 ze zm.) oraz Statutu Partnera Konsorcjum.
- Regulamin wchodzi w życie na mocy uchwał Rad Naukowych Partnerów Konsorcjum, po wcześniejszym uzgodnieniu z Samorządem Doktorantów z mocą obowiązującą od 1 kwietnia 2022 r.